داکت اسپیلت های ال جی یکی از با کیفیت ترین داکت اسپیلت های موجود در سراسر دنیا است. این برند دوو مدل داکت اسپلیت دارد که شامل مدل اسلیم که توان کمتری را می طلبد(5 تا 10 کیلو وات) و اغلب  برای محیط های کوچک استفاده می شوند. مدل بیگ داکت همان طور که از اسم آن ها مشخص است توان بیشتری(15 تا 23 کیلو وات) را برخوردارند و مسلما در محیط های وسیع تر استفاده می شوند. گازی که در کولر گازی های ال جی استفاده می شود از نوع R410 و R22 است. این دستگاه ها با شرایط بیان شده مانند هر دستگاه دیگری احتمال خرابی دارد که باید تعمیر شود. در ادامه قصد داریم توضیح کاملی در تعمیرات داکت اسپیلت در اختیار شما قرار دهیم همراه مان باشید.

تعمیر داکت اسپلیت

تعمیرات داکت اسپیلت ال جی

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت به علت کارایی بالایی که دارد این روزها با استقبال خوبی مواجه شده است. داکت اسپلیت ها به دو بخش تقسیم می شوند که عبارتند از: یونیت داخلی و یونیت خارجی. برای اینکه این دو بخش به خوبی به یکدیگر متصل شوند دو عدد لوله مسی در ما بین آن ها وجود دارد که تامین هوای خنک در تابستان و هوای گرم در زمستان وظیفه آن ها است. نصب کردن آن ها بسیار آسان است که در ادامه توضیح مختصری در مورد نصب کردن این دستگاه می دهیم:

  • در گام نخست باید محلی که میخواهید کولر گازی نصب شود را از قبل انتخاب کنید.
  • یونیت داخلی و خارجی باید با فاصله مشخصی از یکدیگر قرار بگیرند. دقت داشته باشید یونیت خارجی باید در محیط باز باشد در غیر اینصورت اگر در محیطی بسته باشد عمر کمی خواهد داشت
  • در مرحله سوم یونیت داخلی به وسیله پیچ و مهره ها به هم وصل می شوند. سپس لوله های مسی را که بین اجزا داخل دستگاه ارتباط برقرار می کنند بهم وصل می شوند. بعد عمل لوله کشی انجام می شود و هر وقت مطمئن شدید که تمام مراحل فوق را به دقت و درستی انجام داده اید، می توانید دستگاه تان را روشن نمایید تا کیفیت عملکرد داکت اسپلیت ها را مشاهده کنید.

 

داکت اسپلیت

داکت اسپیلت ال جی

سرویس و تعمیرات داکت اسپیلت ال جی

سرویس داکت اسپیلت ها یک قسمتی از تعمیرات این دستگاه ها است که در زیر به مهم ترین سرویس ها در این خصوص اشاره کرده ایم:

شست و شو: جالب است بدانید که پنل داخلی داکت اسپلیت ها قابل شست و شو هستند و از مهم ترین اقدامات در تعمیرات داکت اسپیلت است. اگر هنگام روشن بودن دستگاه بوی بدی به مشام برسد امکان کثیف شدن فیلتر ها وجود دارد. این کثیفی ها دلایل زیادی دارد مثلا ممکن است در اجزای آن مثل فن و یا داخل کنداکسور  حیوانات کوچکی مثل پشه ها، حشره ها و... مرده باشند. برای تمیز کردن این کثیف ها می توانید به راحتی آنها را بشویید و اگر در داخل کندانسور حیوانی گیر کرده باشد می توانید به راحتی باز کنید و تمیز نمایید. در کل برای تمیز کردن می توانید از آب با فشار بالا استفاده کنید. البته در زمان تمیز کردن کندانسور باید تبحر کافی را داشته باشید که به قسمت های داخلی آب وارد نشود.

شارژ گاز: یکی از مشکلاتی که در داکت اسپیلت ها وجود دارد این است که بعد از مدتی باد گرم تولید می کنند. این مشکل به دلیل کم شدن گاز داکت اسپیلت ها می شود.شارژ این دستگاه ها نیازمند به نیرو متخصص این کار است چون اگر شارژ استاندارد انجام نشود به دستگاه آسیب وارد می شود.

بررسی لوله ها: سرویس لوله ها  به این صورت است که شما باید لوله های دستگاه را بررسی کنید و اگر جایی از آن بسته شده بود آن را خالی کنید. لوله های مسی وظیفه مهمی در بهبود عملکرد هواساز دارد و اگر جایی از آن ها نشتی داشته باشد و یا سوراخ شود حتما باید در اولین فرصت سرویس شود.

یکی از مهمترین کارهایی که باید برای سرویس در تعمیرات داکت اسپیلت  به آن دقت می شود این است که برق کشی دستگاه را حتما چک کنید. گاهی مرور زمان باعث پوسیده شدن کابل کشی می شود.

سرویس فن: از درستی و عملکرد فن هم غافل نشوید چون یکی از مراحل سرویس کردن سالم بودن فن است.

داکت اسپیلت های کم مصرف کدامند؟

 ال جی با تولید داکت اسپیلت های جدید مصرف برق را به صورت چشمگیری کاهش داده اند. این کمپرسور باعث می شود که برق کمتری هنگام استفاده از کولر گازی مصرف شود. همچنین محصولاتی که کمپرسور اینورتر دارند، دارای انرژی A+ هستند و حداکثر دمایی که می تواند در فصل گرم تولید کنند 48 درجه سانتی گراد و در فصل سرد منفی 15 درجه سانتی گراد است. داکت اسپیلت های ال جی در مدل های مختلف تولید می شوند از جمله سقفی، کانالی، دیواری و ... . همچنین از نظر مصرف برق علاوه بر مدل اینورتر(که در بالا معرفی شده) مدل معمولی هم دارند. تمامی کولرهای گازی ال جی 5 سال گارانتی کمپرسور و 5 متر لوله رایگان نیز دارد.

تعمیر داکت اسپلیت

تعمیرات داکت اسپیلت ال جی حرفه ای

تعمیرات داکت اسپیلت  شامل چه مواردی می شود؟

فرقی که داکت اسپیلت با کولر گازی دارد در این است که کولر گازی اغلب روی دیوار نصب می شود اما داکت اسپیلت  داخل سقف و یا دیوار اجرا می شوند. برای جلوگیری از خرابی داکت اسپلیت پیشنهاد می شود که حتما سرویس های دوره ای انجام گیرد به خصوص در فصول گرم سال که بیشترین استفاده را دارد. در زیر به چند مورد از مشکلاتی که ممکن است برای داکت اسپلیت رخ دهد و نیاز به تعمیرات داکت اسپیلت داشته باشد اشاره کرده ایم:

باد سرد و یا باد گرم ایجاد نمیکند، باد را به درستی پخش نمی کند و یا اصلا روشن نمی شود تمامی این موارد ممکن است بر اثر خرابی ریموت کنترل باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، داکت اسپیلت ها از دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل شده اند که هر کدام از این بخش ها خود به صورت مجزا قطعاتی دارند. قطعات یونیت داخلی(اواپراتور- موتور فن- هوزینگ- فیلتر- ترموستات و...) و قطعات یونیت خارجی(خازن- کمپرسور- انواع سنسور و...) هستند.از اینرو ممکن است برای هر بخش از آنها مشکلی رخ دهد. مثلا فن یکی از مهمترین اجزا هر وسیله گرمایشی و سرمایشی است و اگر به موقع خرابی آن تشخیص داده نشود مشکلات زیادی به همراه دارد. زیرا فن ها علاوه بر تولید هوای مطبوع محیط، هوای داخل دستگاه را به خوبی تهویه می کند.

داکت اسپلیت و کولر گازی

اولین نشانه برای خرابی فن این است که باد به درستی پخش نمی شود یا دستگاه شما خیلی گرم شده است و حتی ممکن است دستگاه شما روشن نشود، در اینصورت باید فورا با تعمیرکار تماس بگیرید. تعمیر آن بسیار ساده است بعد از مراجعه سرویس کار برای بیرون آوردن فن فقط کافیست یونیت داخلی را باز کنند و اگر فن خیلی آسیب دیده باشد باید عوض شود در غیر این صورت همان تعمیر کفایت می کند.

یکی از مشکات دیگر این دستگاه این است که گاهی صداهای غیر طبیعی از آن شنیده می شود که دلیل آن معمولا شل بودن پیچ و مهره ها است. بعد از اینکه تعمیرکار آنها را سفت کند مشکل برطرف می شود.

یکی دیگر از مشکلات این دستگاه که اعتراض مردم را در پی داشته است، این است که دستگاه هوای داخل را سرد و خنک نمی کند. علت های زیادی برای این مشکل وجود دارد که در زمان تعمیرات داکت اسپیلت بررسی می شود از جمله:

  1. اگر مدت زیادی اقدام به سرویس داکت اسپیلت نکرده باشید.
  2. کثیف بودن فن که باید شست و شو شود.
  3. ممکن است یکی از اجزا سوخته باشد.
  4. یونیت خارجی که در بیرون قرار دارد احتمالا در زیر نور خورشید قرار گرفته است و لوله های مسی که داخل این دستگاه وجود دارند سوراخ شده باشند و احتمالا نشتی پیدا کرده اند.